dissabte, 12 de novembre del 2011

Encesa creuada finalista al Correfoc de Caldes de Montbui

Aquest any el guanyador ha estat en Jordi Safont, company de fotografies al CECMO i com a tercer premi una fotografia de l'Imma Garrell companya de sortides fotogràfiques i, finalment, una meva ha estat dins de les finalistes. Caram sembla que  tot quedi a casa.
En vaig presentar 3 i aquesta és la que va estar dins de les finalistes del concurs d'enguany i que podeu veure al local de la Cooperativa 70 junt amb totes les presentades, si hi aneu podreu gaudir d'una bona mostra d'imatges del Correfoc, a més de les guanyadores i les finalistes com és obvi. D'aquesta em va agradar la llum, el joc d'espurnes i la posició dels diables encenent la pirotècnia de la Godra. A més, en la composició, crec que el fum subtil en la foscor juga molt bé amb els diferents colors de les espurnes de foc.


Canon D40 ISO 200 f:8 1/40s 38 mm. Balanç de blancs automàtic, RAW i revelat amb Aperture.

Les altres dues meves són:

Col·laboració infernal, on vaig aprofitar al màxim la sensibilitat digital de la càmera (tot i que normalment uso l'ISO 200) que amb una mesura puntual, m''ha permès capturar l'escena de l'encesa del Centrop dels Diables de Caldes sense un excessiu augment del soroll típic de l'us d'aquestes sensibilitats tant extremes en la D40. Aquí prenen protagonisme els dos diables de les dues colles, la local i la convidada, i els dos colors de foc ben diferenciats que il·luminen les expressions dels diables protagonistes:

Canon D40 ISO 3200 f:6.3 1/250s 17 mm. Balanç de blancs automàtic, RAW i revelat amb Aperture.

I la tercera un retrat de la felicitat de dues diablesses del Ball de Diables de Caldes que amb la seva expressió crec que representen molt bé les ganes de gaudir de la festa.


Canon D40 ISO 3200 f:6.3 1/20s 24 mm. Balanç de blancs automàtic, RAW i revelat amb Aperture.

A més crec que el dinamisme que aporta el moviment difós del diable central i dels diables que s'endevinen sumades a la lluminositat global la fan un xic diferent als resultats més usuals del correfoc amb més foscor i espurnes. Fins al proper Correfoc!

5 comentaris:

  1. Hola Quim, et felicito. Totes estan molt bé, però la primera té alguna cosa especial que m'encanta, és brutal!! M'agrada molt.

    Salut!!

    ResponElimina
  2. Dons no se com seran les guanyadores però la primera teva es genial, la llum, la nitidesa i el diable em primer pla..., m'encanta. Ah, molt bé per l'Imma.

    ResponElimina
  3. Felicidades Quim, un magnífico trabajo
    Javier

    ResponElimina
  4. Eps, gràcies per passar i, sobretot, per comentar! Ja sabeu que els correfocs són la meva debilitat fotogràfica ;) i que m'agrada poder-la compartir. La Imma, l'Araceli, la Pilar i en Jordi em van poder acompanyar aquest any al Correfoc de Caldes i em consta que la Queralt i alguns altres fotògraf que conec també hi eren, com el guanyador. Espero poder-ne gaudir molts més!

    ResponElimina